عریضه نویسی

با سلام، ارائه خدمات نامه نگاری در لینک ایتا ذیل https://eitaa.com/arizehnevisi تماس : تلگرام، بله و ایتا 09360735081

عریضه نویسی

با سلام، ارائه خدمات نامه نگاری در لینک ایتا ذیل https://eitaa.com/arizehnevisi تماس : تلگرام، بله و ایتا 09360735081

🔷خدمات تایپ و عریضه نویسی🔷
لطفا برای ارائه خدمات تایپ و نامه نگاری صرفاً به پیام رسان های ایتا ، بله و تلگرام پیام دهید. لینک کانال ها در زیر ارائه شده است.

لینک کانال ایتا👇
https://eitaa.com/arizehnevisi
لینک کانال بله👇
https://ble.ir/arizehnevisi
لینک کانال تلگرام👇
https://telegram.me/arizehnevisi

۰۹۳۶۰۷۳۵۰۸۱📱





۲۵ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مجازات ترک انفاق طبق ماده قانونی 642


به‌ موجب ماده ۶۴۲ قانون مجازات اسلامی، «هر کس با داشتن استطاعت مالی نفقه زن خود را در صورت تمکین ندهد، یا از تأدیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع نماید، دادگاه او را از سه ماه و یک‌روز تا پنج ماه حبس محکوم می‌نماید.» در این ماده دو جرم ترک انفاق زوجه و ترک انفاق افراد واجب النفقه غیر از زن، مورد جرم‌انگاری قرار گرفته است


https://t.me/Namehnegari2017/17

  • محمود خدامرادی
  • ۰
  • ۰

محتوای ماده فریب در ازدواج

بر اساس ماده ۶۴۷ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی، اگر زوجین قبل از نکاح طرف خود را نسبت به امور واهی فریب دهد و عقد بر مبنای این امور که در ماده به طور تمثیل بیان شده واقع شود، مرتکب به حبس تعزیری از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌گردد. فریب می‌تواند توسط خودِ زوج یا زوجه و یا از طرف شخص ثالثی با هماهنگی زوج یا زوجه واقع شود. اگر شخص ثالث بدون اطلاع زوج یا زوجه، طرف مقابل را نسبت به زوج یا زوجه دچار فریب کند، حق فسخ ایجاد نمی‌شود.

https://t.me/Namehnegari2017/17


  • محمود خدامرادی
  • ۰
  • ۰

فریب در ازدواج( تدلیس) چیست؟

دادخواست فریب در ازدواج باید به دادگاه خانواده هر شهرستان ارائه شود , مهلت طرح شکایت فریب در ازدواج؛ از زمان اطلاع متقاضی، مبنی بر تدلیس در ازدواج، معمولا فوری است. در عرف فوریت کوتاهترین زمان ممکن در طرح شکایت فریب در ازدواج ویا درخواست فسخ نکاح به دلیل تدلیس در ازدواج می‌باشد.

در مورد فسخ نکاح به دو نحو می‌توان طرح دعوا کرد:

الف. ابتدا به محض اطّلاع از موجبات فسخ عقد را خود ذی حق فسخ نماید و به موجب اظهارنامه مراتب اعمال اراده خود را به طرف مقابل اطلاع دهد. سپس با تقدیم دادخواست به دادگاه صدور حکم بر تأیید فسخ را طلب کند. در این حالت از تاریخ اعمال اراده ذینفع عقد فسخ شده محسوب می‌شود و حکم دادگاه تنها کاشف از این است که اعمال حق فسخ در تاریخ مذکور به درستی انجام شده است. توجه به این نکته ضروری است که رویه قضایی دادخواست به خواسته فسخ را پذیرفته و حکم به فسخ صادر می‌کنند.

ب. بدون فسخ عقد با تقدیم دادخواست به دادگاه با برشماری موجب فسخ نکاح، صدور حکم بر فسخ عقد را طلب کند. در این صورت زمانی عقد فسخ می‌شود که رأی دادگاه بر فسخ صادر شود و قطعی گردد تا این زمان عقد معتبر و تأثیر گذار بوده و حقوق و تکالیف زوجین نسبت به هم پابرجا است.

ضمن دادخواست به تأیید فسخ، می‌توان صدور حکم بر اموری، چون استرداد جهیزیه، مطالبه مهریه در صورت وقوع نزدیکی، مطالبه نفقه ایام گذشته، ثبت در سند نکاحیه واسناد سجلی و ... را مطالبه کرد تا گرفتار روند دادرسی طولانی دیگری نشد

طبق ماده ۶۴۷ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی، اگر زوجین قبل از نکاح طرف خود را نسبت به امور واهی فریب دهد و عقد بر مبنای این امور که در ماده به طور تمثیل بیان شده واقع شود، مرتکب به حبس تعزیری از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌گردد. فریب می‌تواند توسط خودِ زوج یا زوجه و یا از طرف شخص ثالثی با هماهنگی زوج یا زوجه واقع شود. اگر شخص ثالث بدون اطلاع زوج یا زوجه، طرف مقابل را نسبت به زوج یا زوجه دچار فریب کند، حق فسخ ایجاد نمی‌شود.

https://t.me/Namehnegari2017/17

 

 

فریب در ازدواج چیست و چه مجازاتی در پی خواهد داشت؟

 

  • محمود خدامرادی
  • ۰
  • ۰

شکایت ترک انفاق چگونه است؟

 

در بیشتر موارد زنان هنگامی به سوی شکایت کیفری  نفقه می روند که از سوی همسرانشان از خانه بیرون شده اند یا این که با وجود زندگی در خانه همسرشان، مرد به او نفقه یا خرجی  نداده و او را رها کرده است. در چنین شرایطی زنان می توانند با مراجعه به دادگاه های کیفری محدوده سکونت خود شکایت ترک انفاق را مطرح کنند و امیدوار باشند در مدتی کوتاه به حق خود برسند.

در شکایت ترک انفاق  نیز اولین قدم نوشتن دادخواست در دادسراست. زن پس از مراجعه به دادگاه در متنی می تواند شکایت خود را این گونه مطرح کند.

ریاست محترم دادسرای.........

احتراما اینجانبه....مستحضر می دارد که متشاکی به نام.........از تاریخ.................تا تاریخ.................نفقه و خرجی مرا نپرداخته است و مرا از منزل زوجیت بیرون کرده است . اکنون تقاضای رسیدگی و مجازات کیفری او را دارم.

با احترام :.............

 

شکایت ترک انفاق پس از ثبت در واحد رایانه از سوی سرپرست دادسرا به یکی از شعب دادیاری ارجاع می شود.

بعد از ارائه این شکایت به دادگاه و تعیین شعبه، دادیار از خواهان پرس و جو می کند و براساس نشانی ذکر شده از متهم او را فرا می خواند. ممکن است این احضار به صورت تلفنی صورت بگیرد، اما در صورتی که مرد حاضر به شرکت در دادگاه نشود، دادگاه وی را به شکل کتبی احضار خواهد کرد. ویژگی این احضار هم این است که برگه اخطاریه به زن داده می شود تا با مراجعه به کلانتری محدوده سکونت همسرش، این برگه را به همراه مامور کلانتری به مرد ابلاغ کند.

در این برگه نیز عنوان شده است که مرد ظرف مدت مشخصی برای ادای توضیحات باید به دادسرا مراجعه کند و در غیر این صورت جلب خواهد شد. البته در مواردی نیز انجام تحقیقات به عهده کلانتری محدوده سکونت گذاشته می شود و کلانتری از طریق دایره قضایی این تحقیقات را تکمیل و پس از آن پرونده را برای دادسرا ارسال می کند. در صورت اثبات جرم ترک انفاق برای مرد کیفر خواست صادر می شود و مجازات جرم ترک انفاق از سه ماه و یک روز تا پنج ماه حبس می باشد. در جرم  ترک انفاق استطاعت مالی زوج  لازم است زیرا کسی که توان پرداخت نفقه را به دلیل عدم استطاعت مالی ندارد نمی توان مجرم محسوب نمود.

به‌ موجب ماده ۶۴۲ قانون مجازات اسلامی، «هر کس با داشتن استطاعت مالی نفقه زن خود را در صورت تمکین ندهد، یا از تأدیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع نماید، دادگاه او را از سه ماه و یک‌روز تا پنج ماه حبس محکوم می‌نماید.» در این ماده دو جرم ترک انفاق زوجه و ترک انفاق افراد واجب النفقه غیر از زن، مورد جرم‌انگاری قرار گرفته است   . ماده۵۳ ـ هرکس با داشتن استطاعت مالی، نفقه زن خود را در صورت تمکین او ندهد(ترک انفاق) یا از تأدیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع کند به حبس تعزیری درجه شش محکوم می شود. تعقیب کیفری منوط به شکایت شاکی خصوصی است و درصورت گذشت وی از شکایت در هر زمان تعقیب جزائی یا اجرای مجازات موقوف می شود.

https://t.me/Namehnegari2017/17

 

  • محمود خدامرادی
  • ۰
  • ۰

مجازات جرم خیانت در امانت چیست؟

مجازات مرتکب جرم خیانت در امانت بر اساس ماده 674 قانون تعزیرات مصوب 1375 حبس از شش ماه تا سه سال می باشد
همچنین قانونگذار در ماده 673 قانون یاد شده، برای سوء استفاده از سفید مهر یا سفید امضاء یک تا سه سال حبس تعیین کرده است.

https://t.me/Namehnegari2017/17
  • محمود خدامرادی
  • ۰
  • ۰

خیانت در امانت چیست؟

تعریف جرم خیانت در امانت

اگر مالک یا متصرف شخصاً مالی را به دیگری بسپارد و امین به طور متقلبانه اقدام به تصاحب و یا تلف و یا استعمال بدون مجوز مال کند و پس از استرداد توسط مالک، امین مال را مسترد ننماید جرم خیانت در امانت محقق شده است.

https://t.me/Namehnegari2017/17

مجازات جرم خیانت در امانت چیست؟

مجازات مرتکب جرم خیانت در امانت بر اساس ماده 674 قانون تعزیرات مصوب 1375 حبس از شش ماه تا سه سال می باشد
همچنین قانونگذار در ماده 673 قانون یاد شده، برای سوء استفاده از سفید مهر یا سفید امضاء یک تا سه سال حبس تعیین کرده است.

https://t.me/Namehnegari2017/17

تفاوت جرم خیانت در امانت با سرقت و کلاهبرداری

جرم خیانت در امانت از زمره جرایم مقید است و رفتار مرتکب منتهی به نتیجه خاصی می شود. بدین ترتیب ورود ضرر به مالک یا متصرف، بر اثر فعل مرتکب، لازمه تحقق خیانت در امانت است

در کلاهبرداری، نتیجه جرم، بردن مال غیر است، در حالی که انتفاع کلاهبردار یا فرد مورد نظر وی از آن نیز شرط است. اما در جرم خیانت در امانت، فقط ورود ضرر به مالک یا متصرف شرط است، حتی اگر خود خائن از مال منتفع نشده باشد
در کلاهبرداری متهم با توسل به اقدامات متقلبانه، مال غیر را به دست می‌آورد. در صورتی که در جرم خیانت در امانت زیان دیده از جرم، با میل و رضای خود مال خود را در اختیار متهم می‌گذارد

تفاوت جرم خیانت در امانت با دزدی این است که در دزدی مرتکب مال غیر را به طور مخفی می‌رباید 

https://t.me/Namehnegari2017/17

عنصر مادی جرم خیانت در امانت 

عنصر مادی جرم خیانت در امانت عبارت است از استعمال، تصاحب، اتلاف و یا مفقود کردن مال مورد امانت که می تواند به شکل فعل یا ترک فعل باشد. اما عمدتاً به صورت فعل است که در ماده 674 آمده است
استعمال: استفاده کردن از مال مورد امانت جرم است، برای مثال شخصی خودروی خود را به دوستش امانت می‌دهد تا در پارکینگ منزل خودش از آن نگهداری کند، ولی دوست وی از آن خودرو برای مسافرکشی استفاده می‌کند

https://t.me/Namehnegari2017/17

عنصر معنوی جرم: خیانت در امانت 
عنصر معنوی جرم، سوء نیت عام و سوء نیت خاص است. سوء نیت عام به معنی انجام عمدی عمل تصاحب، استعمال، تلف یا مفقود نمودن مال موضوع امانت است و سوء نیت خاص یعنی قصد و اراده ورود ضرر به غیر است. بر این اساس تعدی یا تفریط مال امانی همراه با سوء نیت موجب مسئولیت کیفری است.

https://t.me/Namehnegari2017/17

 

  • محمود خدامرادی
  • ۰
  • ۰


ریاست محترم..... 

با سلام، احتراما اینجانبه...فرزند...کدملی...مستحضر می دارد نظر به اختلال روانی همسرم بنام....و وضعیت بهبود نیافتنی او و اخراج اینجانبه از محل زوجیت تقاضای تحت پوشش دائمی قرار گرفتن خودم و ۲ فرزندم را دارم. 

با تشکر.....


https://t.me/Namehnegari2017/17

  • محمود خدامرادی
  • ۰
  • ۰

ریاست محترم دیوان عدالت اداری -----با سلام؛

احتراماً اینجانب  شاکی مستحضر می دارد که  از تاریخ.....الی.......دردانشکده...... کرده ام و حال دانشکده با خواسته ام مبنی بر تغییر و تبدیل پست سازمانی از متصدی دفتر به کتابداری مخالفت می نماید و مرا از حقم محروم گردانده اند. در صورتی که قبلاً طی نامه شماره.....مورخه.....با این امر موافقت نموده اند.مجدداً این امر در نامه شماره ....مورخه....مورد موافقت قرار گرفته است.   مدارک تقدیمی دال برصدق ادعایم می باشد. علیهذا خواستار رسیدگی و دستور شایسته مبنی بر تغییر و تبدیل پست سازمانی از متصدی دفتر به کتابداری می باشم. مزید بر تشکر است.

 با تشکر:

https://t.me/Namehnegari2017/17

 

  • محمود خدامرادی
  • ۰
  • ۰

ریاست محترم دیوان عدالت اداری  ----باسلام؛

احتراماً اینجانب .....معروض می دارد که نظر به اینکه از تاریخ 1/6/ 1374  لغایت 1/6/ 1377 به مدت 3 سال سابقه کار ثبت نشده بود و من  پس از پیگیری ها با  آوردن مدارک مبنی بر  سابقه کار ، توانستم سابقه کارم را به تائید بیمه برسانم  ولی بیمه با وجود تایید اعلام نمود  که وجه  این 3 سال باید به قیمت امروز پرداخت شود، در صورتی که من   کل مبلغ  را در آن سال ها پرداخت نموده ام ، و با توجه به تعطیلی مطب در سال 92 و نبود هیچگونه مدارکی ، بیمه مجددا" حرف خود را تکرار می کند.

لازم بذکر است که کارفرما مفاصاحساب را تا آخر سال 92 از بیمه دریافت کرده است و بیمه اعلام نمود که  حقانیت من  برای آن 3 سال نزد بیمه  به اثبات رسیده  است و بالاخره بیمه  یک روزی وجه  را از کارفرما دریافت خواهد نمود  و تا آن زمان سابقه کار من  ثبت نخواهد شد. و با توجه به اینکه یکسال باقی مانده تا بازنشسته شوم  لذا  اعلام نمودم  که من حاضرم  وجه یک سال را  پرداخت نمایم  ولی بیمه  قبول ننمود. علیهذا خواستار رسیدگی و دستور شایسته نسبت به شرح ستون خواسته را دارم که مزید بر تشکر است.

با احترام:

https://t.me/Namehnegari2017/17

  • محمود خدامرادی
  • ۰
  • ۰

ریاست محترم دیوان عدالت اداری

با سلام، احتراماً اینجانبه .....فرزند.... با آرس و مشخصات صدر اشاره معروض می دارد که در تاریخ  ......فرزندم بنام......به دنیا آمده است . حال مشکل من اینست که با توجه به اینکه  من شاغل در بیمارستان خصوصی......هستم متاسفانه  به جای 9 ماه 6 ماه مرخصی به من  داده اند. و فرزند دیگرم نیز بنام ........دارای اختلال.......می باشد که مدارک پزشکی نامبره پیوست است. اکنون تقاضامندم که دستوری شایسته را در جهت افزایش میزان مرخصی از 6 ماه به 9 ماه را صادر نمائید که مزید امتنان است.

 با احترام :

https://t.me/Namehnegari2017/17

 

  • محمود خدامرادی